Akkreditáció az Erasmus 2024-2027 programba
- Kincskereső Iskola

- 2024. szept. 18.
- 6 perc olvasás
Frissítve: szept. 1.
A hosszútávú Erasmus+ akkreditációra anyaiskolánkkal, a Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnáziummal és a Motessori Tagiskolával közösen pályáztunk. A következő négy évre olyan célokat tűztünk ki, melyek mindhárom tagiskolában nagy hangsúlyt kapnak:
Szemléletformálás - Az integráció és befogadás elősegítése, hogy mindenki egyenlő esélyekkel tanulhasson és fejlődhessen, kiemelt figyelmet fordítva menekült, ill. testi és érzékszervi fogyatékossággal élő gyermekeinkre.
Globális és egyéni felelősségtudat fejlesztése - A fenntarthatóság témakörben új ismereteket szerezni, hogy ezáltal a társadalmi felelősségvállalás erősödjön helyi szinten. Továbbá a személyes jólét fenntartását kívánjuk megvalósítani.
Nemzetköziesítés az európai értékek megélésével - kultúrák találkozása. - Az európai kultúra és szemlélet megismerése utazási tapasztalatok, továbbképzések, iskolai projektek és cserekapcsolatok kiépítése révén. Célunk, hogy évről évre minél több mobilitás valósuljon meg.
A különböző Erasmus + mobilitásokkal, a közös munkával szeretnénk erősíteni az intézményi kohéziót a három tagiskola között, illetve hozzájárulni munkatársaink szakmai fejlődéséhez és személyes jóllétéhez.
Tanári mobilitások 2024 - 2025
Gombos Kata és Sagát Anna - Gent
2024. Július 22-27.
5 Steps to improve Teaching and Learning
A tanfolyam során rengeteg 21. századi kutatással, tanulási-tanítási modellel ismerkedhettünk meg. Jó volt megtapasztalni, hogy több olyan évtizedes kincskeresős módszer, szokásrendszer van, amely az elmúlt években nemzetközi kutatások során nyert tudományos bizonyítást. Sokat tanultunk a csoporttársaink beszámolóiból, jó megismerni más nemzetek iskolai rendszerét, oktatási-nevelési helyzetét.

Málnási Csizmadia Anna - Berlin
2024.08.12 - 2024.08.17
There is an app for that!
Ezen a tanfolyamon arról tanultunk, hogyan integrálhatjuk az oktatási alkalmazásokat a tanításunkba. Felfedeztük a legnépszerűbb és leghasznosabb appokat különböző tantárgyakhoz, és megismerkedtünk a tanulást támogató és differenciálásra használható appokkal. Emellett gyakorlati példákon keresztül láthattuk, hogyan alkalmazhatjuk ezeket az új technikákat az óráink során. A tanfolyam során sokat tanulhattunk egymástól, és rengeteget meríthettünk egymás módszertanából, ami új inspirációkat adott a tanítási gyakorlatunkhoz.

Temesszentandrási Zsófia – Firenze
2024. okt. 28 - nov. 2.
English course
A tanfolyamon idegen nyelvi környezetben fejleszthettük, frissíthettük fel nyelvtudásunkat. Változatos feladatokkal találkozhattunk, ismerkedhettünk a különböző országokból érkezett csoporttársakkal, szokásaikkal, látásmódjukkal. Sok beszélgetéssel gyarapítottuk szókincsünket és ismereteinket a toszkán szokásokról, az olasz nyelv kialakulásáról, helyi érdekességekről, aktualitásokról – mindehhez nyelvtani alátámasztást is kaptunk.

Dobán Orsolya – Lisszabon
2024.07.01.-2024. 07. 06.
Project-Based Learning (PBL) in Museums and Cultural Heritage Sites
Ezen a tanfolyamon arról tanultunk, hogyan alkalmazhatóak a projekt alapú oktatás módszerei mind tantermi kereteken belül, mind pedig külső pontokon, tipikusan történelmi örökség helyszíneken. Részt vettünk olyan múzeumi foglalkozáson, ahol egy digitális applikáció segítségével kellett csoportmunkára feladványokat készítenünk, és kipróbálni azokat. Több olyan digitális alkalmazás és játék került bemutatásra, amely a projekt alapú oktatás kereteibe beágyazható. Széles körben ötleteltünk a nemzetközi munkatársakkal együtt különböző projekt téma ötletekről, illetve beszélgettünk az eddigi tapasztalatokról.

Papp Róbertné - Firenze, Olaszország
2024.8.12 - 2024.08.17
Italian language course
Egy hetes kezdő olasz nyelvtanfolyamon vettem részt Olaszország egyik legszebb városában, Firenzében.
Kedves, türelmes oktatóval, német, francia, román csoporttársakkal sajátítottam el az olasz nyelv alapjait. Az iskola által szervezett fakultatív programok érdekesek voltak, bepillantást nyertünk a város történelmébe, építészetébe, gasztronómiájába. A kurzus óta igyekszem szinten tartani az ott tanultakat.

Sagát Anna, Gombos Kata és Málnási Csizmadia Anna - Hämeenkyrö, Finnország
2024.10.30 - 2024.11.01
Szakmai látogatás egy finn iskolában
Felsőtagozatos osztályokban hospitáltunk, és az általánosba is beleshettünk. A mindenki számára egyformán elérhető közoktatás igényes körülmények közt és nagyszerű eszközök használatával zajlik. Az órák korántsem szabadosak, a finn gyerekek is igénylik a kereteket.
Háztartástan órán Gundel és hortobágyi palacsintát készítettünk a gyerekekkel együtt, tesi órán pedig mi is korcsolyázhattunk a hokimeccs előtt.
Rengeteg kollégával beszélgettünk a finn oktatási helyzet alakulásáról, és büszkén meséltünk a Kincskeresőről. Sok tanulsággal és nagy lelkesedéssel tértünk haza.

Balázs Emese - Güstrow Németország
2025.05.19. - 2025.05.23.
Szakmai látogatás egy német iskolában
Egy hetet töltöttem a Freie Schule Güstrow alsó tagozatán, ahol közvetlen tapasztalatot szerezhettem a németországi alternatív iskolák működéséről. Ezek az iskolák a Freie Schule elnevezés alatt működnek, és közös alapelveik az önrendelkező tanulás, a demokratikus beleszólás és a kölcsönös tisztelet. A Freie Schule Güstrow intézménye az óvodától egészen az érettségiig kíséri a gyerekeket. Az én látogatásom során az 1–4. osztályok mindennapi életébe nyerhettem betekintést. Nagy hatással volt rám a nyugodt, gyerekközpontú légkör, valamint az, hogy a tanulók aktívan részt vehettek saját tanulási folyamataik alakításában.

Málnási Csizmadia Anna és Papp Róbertné Ágnes - Cento, Olaszország
2025.05.14 - 2025.05.16
Szakmai látogatás egy olasz iskolában
Látogatás a Liceo Ginnasio Statale "Giuseppe Cevolani" iskolában, Centóban
Centóban, egy Bolognához közeli kisvárosban jártunk, ahol meglátogattuk a Liceo Ginnasio Statale "Giuseppe Cevolani" oktatási intézményt. Megismerkedtünk az iskola különböző tagozataival: a Montessori óvodával, az általános és középiskolával, valamint a gimnáziummal.
A helyi tanárokkal való találkozás során előkészítettük a 2025–2026-os tanévben induló cserediákprogramot, amely nyolcadikos diákjainknak biztosít majd új élményeket és tapasztalatokat.

Dobán Orsolya és Sagát Anna - Bologna, Olaszország
2025. 05.28-30.
Szakmai látogatás egy olasz iskolában
Bolognában töltöttünk egy Montessori-iskolában 3 napot. Ottartózkodásunk alatt bepillantást nyerhettünk olyan iskolai mindennapokba, ahol a tanulás fő mozgatórugója a gyerekek nem szűnő kíváncsisága. Nincsenek tantárgyak, a tanulóidőben a gyerekek maguk döntik el, épp mivel szeretnének foglalkozni. Rengeteg eszköz és feladat áll rendelkezésükre ahhoz, hogy egyéni tempóban fejlődjenek - mindegyik önellenőrzési lehetőséggel. A tanító 2-3 fős csoportoknak mutat meg egy-egy új eszközt/témát. A számunkra ismeretlen rendszerben a pedagógusok folyamatosan nyomon követik a gyerekek előrehaladását, akik valóban motiváltan és aktívan vannak jelen a folyamataikban.
Sok eszköz és módszer ötletet hazahoztunk, melyet beépíthetünk a Kincskeresős mindennapjainkba, színesítve ezzel a mi tanulásunkat.

Czakó Judit - Barcelona - Spanyolország
2025.05.19. - 2025.05.23.
Art, music, dance in the inclusive classroom
Részt vettem a “Művészeti, zenei és táncterápia az inkluzív osztályteremben” kurzuson, Barcelonában. Tanárunk egy Argentínából származó, képzett pszichológus és terapeuta volt, a csoporttársak pedig mind olyan pedagógusok, akik jellemzően művészetek segítségével tanítanak, ezért különösen jól kapcsolódtunk egymáshoz. Sokat voltunk tantermen kívül, például a Nemzeti Múzeumban, parkokban, különleges városrészben. Mindenhol volt feladatunk, rajzoltunk, lélegeztünk, táncoltunk, közös projecteken dolgoztunk. Különösen sokat foglalkoztunk az érzelmi intelligenciával és a tudatos létezéssel, ezek fejlesztésével.
Mindeközben, megismerkedhettem a katalán kultúrával is, csodálhattam a város különleges építészetét, templomait, múzeumait.

Czakó Judit - Madrid - Spanyolország
2025.05.26. - 05.28.
Szakmai látogatás egy spanyol iskolában
Meglátogattam az “Instituto de Educación Secundaria Professor Julio Pérez” Gimnáziumot, ahová 12 éves kortól érettségiig járnak a spanyol diákok. A tanárok is, diákok is nyitottak, kedvesek, érdeklődőek és természetesen viselkednek. Teljesen befogadtak maguk közé, igazán otthon éreztem magam. Jól lehetett velük együtt dolgozni, rugalmasak lelkesíthetőek voltak.
Egy biológia és hét angolórán vettem részt, amiből négyet teljesen, kettőt részben én tartottam. Három osztályban írtunk levelet a magyar diákoknak. Ezeket a levélcsomagokat hazahoztam, kiosztottam három osztályunkban és mindenki írt egy válaszlevelet a választott levelezőpartnerének. Egyelőre egyben adom fel a levélcsomagokat, de két levélváltást követően, mindenki önállóan folytatja a levelezést. A tanárok nagyon szeretnének cserekapcsolatot építeni közöttünk, ősszel ellátogatnak hozzánk.

Dánia - Ubby - hatodik osztály
2025.06.15 - 06.20
Diákmobilitás Dániában
2025 júniusában 25 hatodikos tanulónk látogatott el Dániába az Erasmus+ program keretében, miután a dán partnerosztály márciusban vendégeskedett nálunk Budapesten. A diákok Ubby településén töltöttek öt napot, ahol dán családoknál laktak kettesével – ez már önmagában is hatalmas élmény volt számukra. A vendéglátók változatos és izgalmas programokkal készültek: volt, aki tengerparti pikniken vett részt, úsztak a tengerben, együtt éltek háziállatokkal, kvadoztak, vagy akár traktort is vezettek.
A tanulmányi program során a gyerekek megismerkedtek a dán iskolai élettel, részt vettek órákon, közös kültéri játékokban, valamint történelmi és természetismereti kirándulásokon is. Ellátogattak a Trelleborg Viking Erődhöz, ahol saját kezűleg próbálhatták ki a viking harcos- és főzőéletet, illetve közösen fedezték fel a természetet Røsnæs-félszigetén.
A program végén, június 19-én Koppenhágába látogattunk, ahol egy hangulatos hostelben aludtunk. Megnéztük a város nevezetességeit, és a programot egy felejthetetlen tengerparti fürdéssel zártuk.

Temesszentandrási Zsófia – Pula
2025. júli. 21 - 26.
English Language Course and 21st Century Skills for Teachers and School Staff
Idegennyelvi környezetben, intenzív, változatos módszerekkel fejlesztettük nyelvtudásunkat. Az órák interaktívak voltak, külön hangsúlyt fektetve a szókincs fejlesztésére, a nyelvtani alapok megerősítésére, valamint a beszéd- és hallásértési készségek javítására. A tanár folyamatos visszajelzésekkel segítette a fejlődésünket, különféle játékos és kreatív feladatokkal tette változatossá az órákat. Mindenki személyre szabott figyelmet kapott. A tanfolyam végére magabiztosabban használtuk a nyelvet mind írásban, mind szóban. Nagy élmény volt megismerkedni más országokból érkezett kollégákkal, szokásaikkal, kultúrájukkal.
Zalánné Venczel Mónika - Rovinj
2025.07.13. - 2025.07.19.
Láthatatlan színház - Az osztálytermi konfliktusok kezelésére
A hét napos képzésem alatt megismerkedhettem a Fórum színház egyik módszerével, ami kreatív megoldásokat sorakoztat fel a konfliktusok megoldására. Ez a változatosság függ a konfliktusban résztvevő személyektől, de mindenképp segít több szempontból láttatni a kérdéses helyzetet. A Láthatatlan színház minden esetben egy mesterségesen gerjesztett helyzetet hoz létre, ami aktuális társadalmi problémákat vizsgál, amelyben a spontán bekapcsolódó szereplők reakcióit elemzi a későbbiekben. Ennek a módszernek használata iskolai konfliktusok változatos megoldására is alkalmazható. Mindezt egy fantasztikus tréner, Benkő Imola Orsolya vezetésével tapasztalhattuk meg interaktív, játékos módon.


