top of page

Ünnepeink

Szüreti mulatság 

Szeptember utolsó péntek délutánján minden osztály szüreti játékokat ad elő, majd a gyerekek - az éber apuka csőszöket kicselezve - „szőlőt lopni” indulnak, a kérdés csak az, melyik osztály gyűjt többet az udvaron felkötött szőlőből. A mulatságot szüreti dalok közös éneklése és piknikezés zárja. A menüsornak csak a szülők fantáziája szab határt.

Október 23-ai megemlékezés

Az osztályszintű beszélgetéseken túl a tornateremben a mindenkori 6. osztály eleveníti fel a fiatalabbak számára is emészthető formában az 56-os eseményeket.

_MG_3372.jpg

András-napi bál

András napjához legközelebb eső pénteken délelőtt a 4. osztály bemutatja néptáncos műsorát, melyre szeptember óta készülnek. Ezután felköszöntik az Andrásokat és a Katalinokat, majd néptáncoktatónk vezetésével az András-napi hagyományokhoz kapcsolódó táncjátékok következnek minden osztály részvételével. 

A közönség pedig: a negyedikesek kíváncsi szülei.

Természetbúcsúztató

November eleje, közepe környékén Kamaraerdőn dalokkal-versekkel, mécsestartókkal kísérjük téli álmába a természetet.

advent.png
_MG_3595.jpg

Adventi sokadalom

Az adventi időszakban a mindenkori 3. osztály szülői közösségének megszervezésében kerül sor a vásárra. Az iskola tereit és az udvart ünnepi díszbe öltöztetjük. A szülői készítésű ételekkel-italokkal büfé, portékákkal pedig bazár várja vendégeinket. Minden osztály más-más feladatért felelős, így az iskola apraja-nagyja kiveszi a részét a jó hangulat megteremtéséből. A teljes bevétel a Kincskeresőkért Alapítványt gazdagítja, a felhasználásról a szülői közösség szavazással dönt.

Farsang

Délelőtt osztályszintű farsangi játékok, versenyek zajlanak, színesebbnél színesebb jelmezekben. Délután pedig bazár: a gyerekek saját, korábban elkészített portékáikat árulják a szülőknek, a tanároknak és társaiknak. A fizetőeszköz: sütemény. Alkudni ér, sőt kötelező!

_MG_9342.jpg

Természet/nyárköszöntő

Egy szép tavaszi délelőtt minden osztály felkerekedik, hogy részt vehessenek a hatodikosok által gondosan megtervezett, ám rengeteg meglepetést és kalandot rejtő akadályversenyen, legyen szó varázserdőről, vadnyugati kalandokról, vagy akár megfejtésre váró rejtélyekről.

02.JPG
_MG_4606.jpg

Március 15-ei megemlékezés

Az 1848-as eseményeket közösen elevenítjük fel visszaemlékezésekkel, kvízekkel, kézművesekkel, a pesti helyszínek megépítésével és természetesen az elengedhetetlen közös énekléssel.

_MG_9128.JPG

Mezei futóverseny

Az év -szó szerint- legmozgalmasabb délelőttje, amikor az iskola minden tagja összemérheti gyorsaságát és ügyességét: csoportos futó- és akadályverseny, egy-egy csapatban minden osztályból találunk versenyzőt. Az első megmérettetés a társak megtalálása és a csapatnév kiválasztása. Utána nincs más hátra, mint előre a célig. A versenyben részt vehetnek a vállalkozó kedvű szülők és pedagógusok is. Általában a szülők nyernek, de ezen dolgozunk.

Évfordulóink

 

35 éves születésnap

2023. szeptember 15 - én került sor az iskola 35 éves fennállásának megünneplésére. Szülői munkacsoportok alakultak, kezükbe vették a kezdeményezést, mind a szervezés, mind a kivitelezés és programtervezés tekintetében. Ünnepi díszbe öltöztették az iskolaudvart, a termeket és a  tornaszoba dekorációja sem maradt el.  A színpadi produkciók is  sokszínűséget mutattak: felcsendültek klasszikusok, jazz és folklór egyaránt. Helyet kapott a kincskeresős vegyeskar is, ami a résztvevők életkorát, nemét és az iskolához való kapcsolódását tekintve is kimeríti a vegyeskar nevet. A kincskeresős családok közösségi összefogásának köszönhetően nekünk - pedagógusoknak - valóban lehetőségünk nyílt a felhőtlen ünneplésre.

30 éves jubileum

Iskolánk alapításának 30 éves jubileumi rendezvényét 2018 őszén tartottuk. Nagy számban érkeztek öregdiákok, pedagógusok, régről és nem olyan régről is. Megjelentek olyan szakemberek, akik figyelemmel kísérték Winkler Márta pedagógiáját. Kerekasztal beszélgetés keretében lehetőség nyílt  meghallgatni őket és Mártát, így első kézből informálódhattunk  pedagógiai szemléletéről és az iskola eredettörténetéről. Nem maradhatott el a közös éneklés sem, ami a mindennapi iskolai lét egyik fontos eleme volt akkor és most is. Készült rádiós interjú szülőkkel, pedagógusokkal és diákokkal egyaránt. Kincskeresős - kincskereső játékban vehettek részt az évfolyamok, névre szóló emlékjelvény készült mindenkinek. A rendezvény legfinomabb eleme pedig a születésnapi  torta volt.

Kerámia

Iskolánkban minden évben több osztály számára nyújtunk lehetőséget délutáni kerámia foglalkozásokon való részvételre. A gyerekek gyönyörű mázazott tárgyakat alkothatnak, amiket büszkén vihetnek haza.
Kapcsolat: 
Málnási Csizmadia Anna: malnasi.csizmadia.anna@kincskereso-iskola.hu
Menyhért Júlia: menyhert.julia@kincskereso-iskola.hu

Puhatoló

A Puhatoló egy olyan összművészeti, mozgás alapú foglalkozás gyerekeknek, melyben elsősorban környezetünkkel és az egymással való kreatív, performatív kapcsolódást kíséreljük meg, egyénileg és közösségileg egyaránt. A foglalkozás egy játékos, élményalapú keresgélés ember és tér viszonyáról, a térrel való ismerkedésről és a benne történő nyomhagyásról.

Menyhért Júlia

menyhert.julia@kincskereso-iskola.hu

Melykó Richárd

Rajzszakkör

A rajzszakkör az iskola kisebb évfolyamainak szól. Itt elsősorban két dimenzióban és képekben gondolkodunk különféle aktuális, minket foglalkoztató témák mentén. De nemcsak papírral és ceruzával találkozhatnak a gyerekek: igyekszünk mindenféle méretben és kiterjedésben alkotni és többféle vizuális technikával kísérletezni. 

Menyhért Júlia

menyhert.julia@kincskereso-iskola.hu

Ötödik és hatodik osztály számára tartott választható szakkörök

2023 szeptembetől az 5-6. évfolyamosoknak délutáni foglalkozásokat hirdetünk meg. 

Az alkalmak a délutáni élet színesítéseként, az összetartó közösségekért indulnak, ezért fontosnak tartjuk a diákok részvételét ezeken. 

A gyerekek egy-egy negyedévre köteleződnek el, negyedévente az igényeknek megfelelően mennek tovább, vagy indulnak új foglalkozások.  

Szem előtt tartjuk, hogy minden diáknak lehetősége legyen az őt érdeklő programokon részt venni. 

Bemutatjuk az eddig meghirdetett foglalkozásainkat. Igyekszünk folyamatosan bővíteni és szélesíteni a palettánkat.

Bicikli és floorball — Ági

Szép esetén hosszabb időt igénybe vevő biciklizés a környéken, egyébként floorballozás a tornateremben.

04.jpg
Foci — Áron

Délutáni mozgáslehetőség, nem kizárólag fiúknak! Cél a csapatban való játék alapjainak elsajátítása.

02.jpg
Sütős-főzős szakkör — B. Judit

Közösen gyűjtenek a foglalkozásra, illetve válogatnak magyar és más népek receptjeiből a diákok, amelyeket a "gyerekkonyhában" (tűzhellyel és mosogatóval felszerelt ebédlő) el is készítenek. A hozzávalókat közösen adják össze, ám a kóstolóból jut az otthoniaknak is!

Sütni-főzni kedvelőknek szóló alkalom.

05.jpg
Dráma  — S. Anna, Móni

Drámajáték-a cselekvés művészete. A dráma az a hely, ahol mások életét élheted és alakíthatod egy-egy óra erejéig, és olyan problémákkal találkozhatsz, amelyeket izgalmas valaki más szemszögéből vizsgálni és közösen megoldani.

03.jpg
Hímzés — Kata

A hímzés kikapcsol és gyönyörködtet egyszerre. A leghétköznapibb tárgyak is feldobhatók vele. Lehet kép, póló vagy akár cipő dísze is. Minden kreatív felsősnek egy nyugis szakkör.

01.jpg
kartya.png
Kártya — Emese

Történt egyszer, nem máma

(de ne kérdezzétek az évet),

hogy a paklijából a Pikk Dáma

egy távoli pakliba tévedt.

Pici lábát bökte a tök meg a sok makk,

hajába zöld levelek gabalyodtak,

és akárhova lépett, római számok

futottak utána szikáran és ámok-.

„Juj” mondta szegényke, „de rémisztő!”...”

Akit érdekel Varró Dani versének folytatása, de még inkább a kártyajátékok, annak szól szeretettel a ZSUGA szakkör.

Társasjátékozás — S. Anna, Lina

A foglalkozáson különféle társasjátékokkal ismerkedhetnek meg a diákok, kipróbálhatják magukat különböző helyzetekben, szerepekben egymással kooperálva vagy épp harcolva a győzelemért, térképet készítve, vagy minél színesebb mintákat alkotva.

tarsas.png
Időutazók történelmi-művészeti kalandozások — Szabolcs, Áron

Korszakokon átívelő utazás azoknak, akik érdeklődnek a történelem, a társadalom és a művészetek iránt. A választott témákat beszélgetéssel, képek és mozgóképek segítségével dolgozzák fel a diákok a foglalkozásokon.. Az első alkalmak témája a város.

Táborok

 
 

Nyáron sem áll meg nálunk az élet.

 

A felsősöknek lehetősége nyílik biciklis - evezős, illetve vándortáborban részt venni. 

 

Az iskolában tartott napközis táboraink pedig minden korosztály számára nyitottak. Itt különböző történetek elevenednek meg (például Harry Potter, Asterix és Obelix, indiántábor), kézműveskedünk, kunyhókat építünk, kereskedünk, magunkra főzünk, és rengeteget játszunk. 

Zeneiskola

 
 

Szolfézs-előképző, szolfézs

A hallás- és ritmusérzék fejlesztésével, kottaolvasás megismerésével és gyakorlásával a hangszertanuláshoz szükséges alapismeretek elsajátítására van lehetőségük a gyerekeknek. A foglalkozásokat Weiner Leó Katolikus Zeneiskola és Zeneművészeti Szakgimnázium tanárai tartják.

  • Zekéné Kovács Ágnes, e-mail: zekeagi79@gmail.com

  • Grimné Erősi Melinda

  • Kérges Barnabás

  • Csiki Janka

A vizuális kultúra maga az érzéki tapasztalás, a kreativitás – ezek mind a koncentrációt, a problémamegoldó- és a döntéshozó képességet, és számtalan egyéb fontos kompetenciát erősítenek. Célunk a rajzórákon nem az, hogy a gyerekek megtanuljanak „szépen” rajzolni, hanem a vizualitás eszközeivel a fenti képességeket erősíteni, így az alkotás minden gyerekeknek sikerélménnyel jár és hasznos lehet a későbbiekben és az élet egyéb területein. A rajztankönyvek kliséiből kitörve az eszközhasználat-, a technikai- és az anyagismeret bővítésével foglalkozunk elsősorban, adott témák mentén és határozott keretekkel, de minél nagyobb szabadsággal, különböző (legyen az művészettörténeti-, mese-, vagy a mindennapi élet jelenségei felől megközelített) témák mentén a gyerekek egyéni fantáziáját, ötleteit igyekszünk képi-, térbeli- vagy digitális ábrázolási módszerekkel életre kelteni. A rajzóra már önmagában is sokszor a kiszakadást jelenti a gyerekeknek a több tanulást és figyelmet igénylő tanórákból, célunk, hogy az órák lecsendesítsék a 21. századi információdömpinget, feltöltsék és energizáljak a gyerekeket.

bottom of page